24 March 2010

Login Facebook dapat RM100

Salam semua .. harap dapat bersabar kerana kuliah tak dapat di'update' untuk waktu terdekat .. jadi saya rasa dari membiarkan kosong .. lebih baik bagi info sebagai peringatan .. supaya kita tidak terlepas pandang masalah yang sering berlaku disekeliling kita ..


saya selalu masuk web ust zaharuddin untuk dapat info pasal masalah-2 muata'akhirin ini .. menda nie dah lama saya nak update .. tapi masa tak berapa cukup .. hee .. hee .. PESANAN saya kepada semua .. jangan memasang angan yang tinggi untuk menjadi .. sehingga lupa rujuk hukun syariat terhadap SKIM yang kita nak masuk .. takut nanti menyesal tak sudah ..


sebaiknya .. rujuk pada orang alim terlebih dahulu untuk mengetahui status halal @ haram skim yang kita nak masuk .. takut terlapas masuk skim yang haram .. Allahu Rabbi .. susah nak tinggal kerana hasil yang haram telah menjadi darah daging kita .. Na'uzubillah ..
disini saya sertakan sedikit masalah yang dihadapi oleh ramai antara kita .. dan juga ulasan dari ust zaharudin .. link :: Login Facebook dapat RM100

Salam,uzar..saya nak mintak tlg sgt2 uzar jawab kemusykilan saya ini...sy ibu tunggal,sy bekerja makan gaji..pendapatan sy mmg tidak mencukupi,nak tanggung rumah,kereya..sy buat loan utk buat bisnes part time...biz sy x berjaya n tersadai hutang di bank..sy mati akal macam mna nk byr hutang bank..so bila ada kawan perkenalkan,sy masuk,mmg saya buat satu akaun utk byr hutang bank..bila baca kenyataan uzar,saya jadi takut dalam masa yg sama memikirkan di mana lg saya nak cari duit nak byr hutang bank sedangkan gaji sy pn x cukup nk tanggung perbelanjaan bulanan...tolong uzar...bantu sy


UZAR : nanti saya buat satu artikel inshaAllah. Pertanyaan biasa, dan ada org ingin jadikan situasi sebegitu sbgi pemboleh menyertai skim dan cara pendapatan wang secara haram. mereka tak sedar, krn penyertaan itulah rezeki mereka semakin disekat oleh Allah.


Jawpan ringkas, satu : mohon peruntukan dan bantuan zakat. kedua, semak balik kenapa gaji tak mencukupi? adakah terdapat perbelajanaan membazir. ketiga : itulah akibat hutang bank dalam keadan tak mampu, jangan hutang bank, khususnya bank riba krn ribanya akan memakan kamu. empat :bisnes tak berjaya krn apa?. dan adakah buat pinjaman riba..? maka salah satu sebab x berjaya krn Allah sekat rezeki..

0 comments: